Jaguar XK


(Ta prispevek ni napisan za kako Avto revijo. Je razmišljanje, ki se mi poraja ob tem avtomobilu. Žal ne poznam, niti me ne zanimajo tehnični detajli okoli avtomobila, saj pišem za ljudi, ki avto vozijo, ne pa šraufajo v garaži.)

Za dva dni sem na naše dvorišče pripeljal eno zverino. Jaguarja XK, ki je ob rojstvu “požrl” 300 konjev. Prefinjen angleški imidž, z res dobro tehniko: z gumbom ga odpreš, vžgeš, odpelješ, ključi pa so nekje v žepu ali torbici. Tehnika se izkaže tudi pri vožnji, saj zadnji konec odpleše že v križišču, ko želiš prehiteti kolesarja pri prečkanju ceste. Tehnika ga hitro umiri in uravna…

Ko sem zapeljal po avtocesti, je bilo vse preveč avtombilov. Najraje bi videl samo enega, pa še tistega le od znotraj, nekje na števec, multi LCD zaslon in preko športnega volana na cesto.
Preden nastavijo vse radarske kamere, moram zdivjati še kako mrcino, saj bom potem moral kupiti navigacijo z POI točkami. (Žal – za vsako lukno se flika najde.)

Težka noga v nežnem avtomobilu
Po vrhniški gneči in zožanju ceste zaradi del, se je cesta malo bolje odprla, tako da je moj Jag lahko zarenčal v klanec in dvignil “cagar” preko 200km/h. Tako mirne vožnje pa še ne… Res.
Stroj ima lep ritem, široki valji pod njim pa so kot na tirih, ko jih upravljaš z volanom – nikamor, ampak nikamor drugam ne gre, kot le tja, kamor te vodijo misli. Vendar razmišljaj hitro, ker se vse skupaj odvija zelo hitro. Osebno mi to niti ni dirkaški avto. Udobje, ki ga nudi pri 150+ km/h je preveč limuzinsko, da bi ga primerjal s trdimi koretami s kakim konjem ali ščitom na haubi (z vsem spoštovanjem).

Jaguar na jezeru

Če je res, da ga angleži delajo ročno, potem delajo res dobro. Na prvi uč nima slabih strani, mogoče le odzivnost pri avtomatskem menjalniku malo kasni (pač jaz bi rad takoj preko stotice nagnal, vendar si mora šeststopenjski menjalnik vseeno vzeti malo časa za računanje in merjenje, potem mora vreči v nižjo prestavo, pognati mašino in potem pomagati zmanjšati obrate s prestavljanjem v višjo. Vsekakor ni kaj očitati menjalniku, ki bo naslednja izbira v našem avtu (ko bo enkrat tale opešal. Pa sploh ne kaže da bo to kmalu, tudi zaradi drugih razlogov, na primer pomanjkanja sap€ in pa volj€,…).

Komu je sploh namenjen?
Malo sem razmišljal o kupcih. Predvsem so to ljudje, ki se ne želijo duvati. Za to so drugi avtomobili. Vsekakor pa kupce cenim zato, ker izbirajo malo drugačen avto. Itak dober, vendar drugačen. Res naleti Jaguar na očitek, da je motor nastal nekje v Fordovih tovarnah, vendar 4,2l bencinar zarenči tako suvereno, da ne potrebuješ hupe na križišču, ko želiš, da se končno “spelje un sralec pred tabo”.

Voznik je podjetnik-inovator, ki je moral imeti tudi malo sreče, da je dobil “tisti zahtevni ruski trg” ali pa da dobi licenco “Ameriškega združenja igralniških podjetij”. Saj veste, koga mislim. Gotovo pa ni za lastnike igralnic, ki naj bi jim ta posel prinašal neizmerne količine denarja, s kriminalom pa se ne ukvarjajo.

V njem vidim tudi kandidatko za predsednico LDS, Katarino Kresal. Pa mislim, da bo boljša izbira od Švagana. (Nobenega ne poznam, zato ocenjujem na prvi uč).

Cena 107.000 EUR je gotovo dobršen izziv, vendar se velikega slona poje z majhnimi kosi. Leasing je najpreprostejši izgovor, da ga podjetje naroči za vodjo prodaje, ki obvlada pet večjih kupcev ali pa za managerja srednje SW firme, ki izvaža znanje po svetu. Ni nastopaški avto, vsekakor pa vzbuja pozornost. Huh, oglejte si še XKR (Supercharged – boljše se niso mogli spomniti). Japonski tunerji in pa Xibit iz oddaje “Pimp My Ride” morajo zavijati z očmi, ko vidijo, da ne morejo nič več dodati temu avtomobilu. Dva para izpušnih cevi, mreža spredaj, kromirani dodatki, črno usnje in brušen aluminij. Poleg njega pa napis PRODANO. Ahh, ja…

A je to tudi družinski avto? Je, če imaš otroke med nekje 3 in 6 leti ali pa preko 18, da jih pustiš doma, medtem, ko se recimo odpelješ na kremšnite na Avstrijsko stran alp. Majhni otroci lahko sedijo samo zato, ker pač s čevlji mažejo hrbet sedeža ali pa jih imajo nekako spodvite pod seboj. Prostora v drugi vrsti je bore malo, avtomobil pa je itak namenjen le dvema. Da si izmenjata res intimne misli, ali pa da on pokomentira današnje menjave uprav in ona pohvali razredničarko, ki je opazila, da je tamala bolj nadarjena za šport in da ji glasba zlepa ne bo sedla.

Vseeno pa je to avtomobil za par. Ker pač moraš z nekom deliti veselje pri vožnji ali pa mu pokazati, da je ta sorta mačke res nabita z energijo. Ja, energija se potem sprošča skozi motor, ki pije 15,4 l/100km, kar je za ta motor malo, za moj tošel pa veliko. Pričakujem, da se bo tudi Jaguar (Ford) pridružil iskalcem alternativne rešitve in da bo že naslednji XK poganjala npr. koruza ali voda.

Avtomobil moraš res imeti za nekaj dni. Da ti sede pod kožo, da ga uvrstiš višje na svoj spisek možnih izbir. Keč je pa v tem, da osnovni modeli (S-Type) sploh niso dragi: dobiš ga že za 10 staroslovenskih milijonov raje pa malo več. XK pa je itak športnik, ki ga izbereš takrat, ko si prepričan v svoj uspeh in ga z novim avtomobilom le potrdiš.

Gotovo bo enkrat Jaguar tudi v moji garaži.

Powered by ScribeFire.

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja