Kako bi se počutili, če se vam za vrat neslišno prikrade črn zmaj?


Tako so se počutili naključni obiskovalci v Ljubljanskem BTC-ju, ko sem s črnim Lexusom RX 400h neslišno zapeljal za njihov hrbet. Neslišno? Ja, saj je avtomobil takrat poganjal elektromotor – ravno prava stvar, da te “nature-friendly” pelje po centru, v gneči ali ko iščeš parkirišče.

Ko sem mencal pred vožnjo in mislil “še en iz vrste..” sem se potem uštel. Na srečo/žalost me ni spremljal nihče, zato je bila vozniška izkušnja odlična. Ko sem obrnil ključ, je avtomobil naredil “ck” in nič drugega. “No, pa je”, je rekel Damjan in mi prepustil 64.500 EUR vredno vozilo. Nič “verglanja”, dodajanja plina, nič. Le kratek “ck”, ki ti pove, da te bo motor na baterije odpeljal s parkirišča.

(P)lexus solaris

črni zmajMimoidoči pešči so res gledali. Tudi sam sem bil navdušen nad pogruntavščino japoncev, da kombinirajo elektriko in gorivo (bencin). In to zelo uspešno. (Nemci naj bi poskušali razstaviti vse skupaj, vendar jim elektronike še ni uspelo “skopirati”.) Lexus, ki je del koncerna Toyota, je res dovršen avto. Mogoče sem šel z izbiro avtomobila previsoko, saj bi moral poskusiti tudi osnovnejše avtomobile, na primer iz serij IS in GS (ne vem, kje so dobili te nezapomnljive kombinacije?). Saj me poznate: jaz ne bi bil jaz, če ne bi želel še več in več… Vsekakor pa bom poskusil vožnjo s Toyoto Prius, kot mali hibridni avto za po mestu (z manj kot 10.000 prebivalci).


Od nekdaj me fascinira varčevanje pri energiji (edini ves čas letam po hiši in ugašam luči), pri vodi (ker vedno razmišljam, kako bi odpadno vodo iz kopalne kadi speljal še v školjko), recikliranju (po celi hiši imamo neke vreče, kjer zbiramo plastiko, papir) in pri denarju (imam prazen tošel in polno investicij).No, ko pa gre za vožnjo, pa sem sploh rad varčen, saj vem, da gre celotno gorivo nekam v luft, medtem ko premaguješ tiste kilometre (bližnjivzhodnjaki pa služijo in dopuščajo raji, da se zbira sredi delovnega dne v tisočih, vzklika in dviga roke za vsako malenkost). Medtem, ko Lexus izkoristi tudi zaviranje, saj se namesto v notranjo energijo (=toploto zavornih ploščic) spreminja v električno, ki polni akumulator. Zaslonček na armaturi te vseskozi uči, kaj se dogaja v avtomobilu n te lepo osvešča in hkrati izobražuje.

Seveda, moja noga včasih postane jako težka. In ker je nekje 272 konjev (skupnih 200kW), ki jih pod pokrovom skriva dvotonsko vozilo res optimalna kombinacija, ki te zvezno (brez trzanja, preklapljanja, menjavanja, ropotanja) pripelje od nič pa do neskončnosti. Motor je lepo odziven, mogoče kdaj pelje v previsokih vrtljajih, kar je posledica moje odločnosti s stopalko (Za plin? Za elektriko? Kje je stari “gas”? – tudi način vožnje in poimenovanje novih navigacijskih ročic se bo spreminjalo).Vožnja je super, včasih preveč skakljajoča, saj je vozilo višje in zato manj amortizira neravno cestišče. (Še moj nemec zna biti mehkejši.) Ko pa se umiri (mesto, počasna vožnja), pa se res počutiš, kot da bi drsel s črnim zmajem.Poslovnež, ki zna skrbeti za samozavest (zavedanje sebe, svojega duha in svojega podjetja) zna s takim vozilom res navdušiti poslovne partnerje. Vozilo je višjega razreda – okej, popularni SUV, vseeno pa ga kaki limo ne doseže. Tudi zaradi uporabe hibridnega pogona.Poraba je nekje 9 litrov, vendar si pri svoji vožnji nisem zapomnil porabe, zato verjamem svetovalcu Damjanu. Če primerjam na uč celoten razred, je to ziher kake tri litre manj, kot bi rabil navaden motor – ergo: hibrid je zakon (narave)!

Vožnja na baterije.

“Uporabimo, kar znamo in kar smo se
naučili ter ustvarimo izkušnjo, ki presega
vaše zahteve. Pričakuje jih.”

Je enkrat rekel Takeshi Yoshida, področni vodja v Lexusu.

Tipček ima prav. Vozilo ima ničkoliko malenkosti, ki jih spoznavaš med vožnjo in uporabo, vendar sem opazil eno pomembno lastnost – nič ni preveč, niti premalo. Če moraš pač luči prižgati na roke, prav (najbrž je pozicija na AUTO na ročici rešitev problema – nisem poskusil). Vseeno pa pride zelo prav vzvratna kamera in dodatna aktivna oznaka, kam bo avto peljal (prav pride blond deklicam in “čičotom” z otrdelim vratom).

armatura kot iz pravljice

Prav pride tudi lesen volan, ker imaš res dober oprijem, medtem ko za volanom brez uspeha iščeš možnosti za ročno pretikanje. Volan je neskončno funkcijski, saj sem npr. tudi telefoniral preko njega (ja Bluetooth povezava z mojo Nokio N73 deluje odlično). Gumbov pa ravno dovolj, da jih obvladaš po enem tednu od nakupa.

Perfektno!

Lexus stremi k popolnosti. Ne… – k perfektnosti. Perfekten avto, perfektna vožnja, perfektna poraba in perfektno osebje: gostiteljica Lara, direktor Marko in prijazni svetovalec Damjan so perfektni! Zakaj to pravim? Po izkušnji Jonasa vem, da osebje močno odloča, kaj se bo z denarjem, ki ga kupec namerava “investirati” v novi avtomobil zgodilo. Perfektno!

Ker sem tudi sam včasih malo poseben, bo tako tudi poseben avto enkrat v naši hiši. Elektrika, vodik ali pa krompir in koruza so gotovo goriva prihodnosti. Gotovo bo Lexus tudi enkrat šel na koruzo.

In gotovo bo Lexus enkrat na našem dvorišču.

Konec.

Leave a comment

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja